Únor 2008

Účesy Lary Croft

21. února 2008 v 20:01 Lara Croft
Když se řekne účes Lary Croft, většina si nejspíš představí cop, někteří pak možná culík. Ale už jsme ji mohli vidět i jinak. V tomto článku tedy shrnu druhy účesů, se kterými jste se u Lary mohli ve hrách setkat. Když se to tak vezme, její vlasy, přesněji starý známý cop, se dokonce staly jejím charakteristickým znakem (mnoho lidí zastává názor, že Lařiny atributy jsou cop a dvě pistole - a já se k tomuto názoru také přikláním), proto také nejsou všichni tak nadšení z jejího culíku (ano, patřím mezi ně i já). Ovšem tento článek není o tom, jestli Laře sluší víc to nebo ono, ale co všechno vlastně už zatím na hlavě měla.
Její původní účes byl tedy samozřejmě cop, ovšem vidět jsme ho mohli pouze ve FMV cutscénách, po zbytek hry měla pouze jakýsi drdol.
Bylo to tak zřejmě kvůli tomu, že nebyli v té době ještě schopní pořádně jí ho naanimovat, protože v prvních beta testech ho ještě měla.
V TR2 - TR5 bylo pak zvykem vídat Lařin cop ve hře takto...
...a v FMV cutscénách takto.
To se změnilo s příchodem AoD, kde její cop získal trochu více realistickou podobu. V cutscénách pak vypadal stejně jako ve hře.
Cop původně plánovali i pro TR:L, ale z neznámého důvodu si to rozmysleli a její tradiční účes vyměnili za culík. S copem se (tedy co jsem slyšela, já to nezkoušela) bylo možno setkat pouze u klasického outfitu při Next-Gen.
Dalším vydaným titulem bylo TR:A, které jakožto remake prvního dílu mělo téměř povinnost vrátit se opět k copu. Samozřejmě, pokud bychom se měli pitvat v drobnostech, nevypadal úplně stejně jako v původních (všimněte si, jak je pleten odshora - není tam gumička, ta je už pouze dole), ale cop to byl, bez debaty.
S příchodem TR:L tedy nastala změna - culík. Déle se o něm asi rozepisovat nejde, prostě culík. A také vlasy o něco kratší než v předchozích dílech (viz TR4 a TR5, tam měla vlasy asi nejdelší).
S culíkem se také počítá v TR:U. Samozřejmě že stát se může cokoli, ještě není nic jisté, ale pravděpodobně ho opravdu mít bude.
Když byla Lara mladší, tak měla ještě jiné účesy, např. v devíti letech měla vlasy podstatně kratší...
… a v šestnácti měla zase dva culíky, které ovšem během hraní vypadají spíše jako dva copy (všimněte si, že gumičky jsou nahoře i dole).
A nakonec nemůžu opomenout ani účes nejspíše nejpřirozenější, tedy vlasy rozpuštěné. Laru jste tak mohli vidět hned třikrát, i když přímo ve hře jen jednou, a to v TR:L.
Také jste ale takto mohli vidět i Laru z TR4
a v původním intru pro TR1
tyto obrázky bohužel za moc nestojí, proto, pokud chcete, můžete se podívat přímo na celé intro:
EDIT (7. 3. 2008) : Objevila jsem další obrázek Lary s rozpuštěnými vlasy, tentokrát z obálky PlayStation Magazine:
Tady je vidět, že i o tak "nedůležité" věci jako o vlasech se toho dá i v Lařině případě napsat celkem dost. Tak co si o jejích účesech myslíte? Který se vám líbí nejvíc?

Kristina Boaz

18. února 2008 v 21:16 Tomb Raider 6
Kristina Boaz pochází z Argentiny. Jizvy na její tváři jsou upomínky na havárii letadla, kterou přežila roku 1987.
Je jedinou ženskou členkou Cabaly (alespoň co víme) a pracuje v Praze ve strahovském psychiatrickém institutu, tedy v Sanatoriu, které navštívíte během hraní za Kurtise. Tam dobře vidíte, že Boaz na pacientech provádí různé, pro ně nejspíše ne moc příjemné, experimenty.
O Boazině minulosti toho moc známo není, ale její konec známe a jedno je jisté - nedopadne moc dobře. Nejdříve ji Eckhardt dá vhodit do obřího kokonu, a to poté, co uteče Proto-Nephilim (vinou toho, že Lara vypnula proud) a Boaz je nucena tedy Eckhardtovi říci, že Proto-Nephilima nezabila, jak původně měla. Měla samozřejmě dobrý důvod - jako Nephilima, ač ne úplného, ho nemohla zabít obyčejnými zbraněmi, pouze pomocí Periapt shard, kterou by jí ovšem Eckhardt nepůjčil. Přestože se tedy dá říci, že za to mohl on, nedbal nic na její výmluvy a zbavil se jí jistě originálním způsobem - tedy pomocí toho kokonu.
Ve své již zmutované hmyzí podobě je později vypuštěna na Laru a Kurtise, nejdříve je jí ovšem předhozen Muller, kterého zřejmě Eckhardt neměl moc rád.
Do boje s ní se pustí Kurtis, a když je už hodně rozstřílená a pan Trent si myslí, že vyhrál, vytáhne Boaz eso z rukávu - změní se v podivného tvora, připomínajícího trochu gigantickou mouchu.
Co jiného Kurtisovi zbývá, než pokračovat v plýtvání náboji na zmutovanou bioložku. Ta nakonec spadne na zem a on si myslí, že už je tedy konečně po ní, ovšem Boaz si prostě nedá pokoj - znovu se zvedne a zbaběle zezadu Kurtise probodne skrz naskrz svým dlouhým bodákem, který má místo jedné... ruky?
Každopádně jak se jí její útok zdařil, se už nedozví, protože Kurtis ještě stihne hodit po ní Chirugai, který jí usekne hlavu. Takto neslavně tedy Boaz končí.
No a tady se můžete podívat na návrhy její lidské podoby (tedy... pokud se ten druhý dá považovat za lidskou podobu...):
A dokonce i na jeden návrh její zmutované formy:
Zdroj (některých) obrázků: Tomb Raider Forums

Concept arty Kurtise a co chystám do budoucna

16. února 2008 v 17:12 Blog
Do článku Podoby Kurtise jsem přidala další dva concept arty. Nevím, jestli jste je už viděli, ale pro mě byly tedy naprosto nové (dá-li se to tak říct o concept artech ke hře, která vyšla v roce 2003). K tomu bych také chtěla dodat, že se tu začnou asi objevovat více různé obrázky k AoD, které jakožto původní návrhy prozrazují mnoho z toho, jak měla hra původně vypadat, než ji (mírně řečeno) zkrátili. Ve mně to probudilo velký pocit lítosti "co mohlo být". Před nedávnem se ovšem objevila skupina, která se rozhodla udělat remake AoD, kde ovšem přidají i všechno (tedy to, o čem budou vědět), co tam původně mělo být, plus možná ještě něco navíc. Zatím to zní skvěle, snad to i dotáhnou do zdárného konce, ne jako TR: Back in Business, které vypadá, že se na to tvůrce prostě vykašlal, snad nemá čas, snad ho to nebavilo, ale jestli s tím ještě někdy hne, tak mě to opravdu překvapí.
No, tento článek vás měl tedy stručně informovat o tom, že jsem přidala nové concept arty Kurtise a že můžete očekávat další obrázky týkající se AoD.

Lara má narozeniny!

14. února 2008 v 15:08 Svátky, výročí apod.
No ano, Lara má narozeniny, radujme se a přejme jí vše nejlepší! Podle starého životopisu je už čtyřicátnice, podle nového je jí podstatně méně a podle pracovníků Eidosu je jednoduše o tři měsíce mladší než James Bond (takže on má narozeniny v listopadu?).
At už je jí tolik nebo tolik, jisté je to, že má narozeniny a při té příležitosti by se hodilo popřát jí něco pěkného do následujícího roku. Ode mě to bude asi toto:
Hodně štěstí (to se jí určitě hodí)
Hodně zdraví (zní to jako klišé, ale v jejím případě to sedí... tak tedy ať má vždy dost lékárniček či čehokoli, čím se léčí)
Klid na cestách (tím myslím "náhodou" si zapomenout headset při přípravách na další výpravu)
Vždy dostatek nábojů (nebo spíše ať má pistole vždy s neomezeným počtem munice, jak to má(me) ráda(i) )
Pevné nervy při řešení různých hádanek (k tomu patří i přání, ať na nějaké hádanky vůbec narazí)
Pevné nervy i při "jednání" s nepřáteli (případně s otravnými známými)
Hodně úspěchů v osobním životě (ehm... k tomu nic dodávat radši nebudu XD )
A samozřejmě ať se dožije velmi vysokého věku (chápej jako nesmrtelnost ;-) )
Tak to by byla má přání. Co byste jí popřáli vy?
Hm, uvažovala jsem, co přidat za obrázek, a nakonec jsem vybrala dva. Jeden není nejnovější, ale hodí se skvěle, ten druhý... se sice netýká jejích narozenin, ale tohoto dne určitě, takže sem patří též :-)

K článku Kdo je Lara Croft

12. února 2008 v 21:08 Blog
Jen chci upozornit, že přibyly další tři obrázky. Za nápady děkuji Lufíkovi. Nevyužila jsem vše, co navrhovala, protože jsem si u některých nebyla jistá, jaký by se k tomu hodil obrázek, ale možná to ještě vymyslím. Neví ovšem kdy, stále ještě nemám tolik času, kolik bych chtěla, i když už je to lepší. Prozatím se můžete tedy podívat na ty nové obrázky a pokud vás napadá něco dalšího, čím Lara je, neváhejte napsat, vaše nápady s radostí uvítám.
A abyste to nemuseli složitě hledat, je to přímo ZDE.

Nové oblíbené stránky

7. února 2008 v 19:09 Blog
Před pár dny jsem dostala vzkaz, že by bylo dobré dát sem odkaz na oficiální stránku Tomb Raideru. Přestože její adresu nejspíše všichni znáte, nevidím důvod, proč ji nepřidat do oblíbených stránek, aby byla po ruce. Při té příležitosti jsem přidala také pár dalších odkazů na stránky, na které chodím (zvlášť v této době, kdy se stále objevují nové informace o Underworldu) poměrně dost často a kde se dozvídám nejnovější zprávy, především pak na www.tombraiderforums.com a na www.tombraiderchronicles.com, které jsou spolu také úzce spojené (aneb má je na starosti ten samý člověk). Přestože všechny z těchto stránek jsou v angličtině, určitě se tam najde mnoho zajímavého i pro ty, kteří tímto jazykem zrovna nevládnou. Nevěříte? Věřte! :-P XD

Motion capture a Heidi Moneymaker

5. února 2008 v 20:01 Tomb Raider 8
To, co zatím víme o připravovaném TR: Underworld, nám jasně naznačuje, že by tato hra měla být realističtější než kterákoli z předchozích v této herní sérii. Jedna z věcí, která by toho měla dosáhnout, je motion capture, který bude provádět gymnastická šampionka Heidi Moneymaker. Nejdříve ve stručnosti vysvětlím, co to motion capture vlastně je:
Jedná se o technologii, díky které můžeme digitálně zaznamenávat pohyby lidí (případně i zvířat či něčeho neživého, když na to přijde). Používá se při tvorbě počítačových her i filmů (dobrým příkladem je např. film Polární Expres či Smeagol v Pánovi Prstenů). Pro přibližnou představu se můžete kouknout sem: http://www.youtube.com/watch?v=IJ4tndpwL-o
A co se Heidi týče, kromě toho, že je velice úspěšná gymnastka, relativně často se objevuje i jako kaskadérka ve filmech (například Van Helsing, Charlieho andílci 2, Spider-Man 3, Constantine, Mr. & Mrs. Smith, Mission: Impossible 3, Válka světů, v budoucnu pak například nejnovější Rambo či Star Trek) či seriálech (třeba O.C., Námořní vyšetřovací služba, Kriminálka New York, 24 hodin a jiné), proto se dá předpokládat, že má již mnoho zkušeností a že se zodpovědně zhostila role Lary. Podle toho, co říkají lidé, kteří již "underworldovskou" Laru viděli v pohybu, zřejmě opravdu ano, protože o tom píší s nadšením a tvrdí, že se to nedá s pouhými statickými screenshoty vůbec srovnávat. Máme se tedy na co těšit!

Praktická poznámka

2. února 2008 v 22:44 Tento blog
Pokud mi někdo napíšete formou "Zprávy autorovi" a něco po mně dokonce chcete poslat, je dobré zanechat na sebe ve zprávě nějaký kontakt (nejlépe e-mail), jinak to asi půjde jen těžko. Samozřejmě pokud dotyčného znám, není to problém, ale když se takto ozve naporosto neznámý člověk (případně známý člověk s pro mě neznámou přezdívkou, co já vím), nemám šanci mu odpovědět jinak než zde, na blogu, formou článku, a to mi přijde zbytečné. Děkuji.

Z deníku...

2. února 2008 v 22:11 Parodie
Nic neříkající název, ovšem nemohu vám říct z deníku koho, protože to sama nevím. Napsala jsem to jen tak z nudy před nějakou dobou a obávám se, že i když to tu třeba vůbec nikoho nezaujme, tak není vyloučeno, že se může objevit pokračování, jestli mě zase popadnou sklony napsat něco totálně... divného :D
3.září 2007 - pondělí
Bezva, prázdniny jsou v háji... Dnes jsem opět po dvou nádherných měsících vstoupila do našeho děsivého ústavu s názvem škola. K překvapení nás všech nám změnili učitele na informatiku - říkají mu Zip, dost divný jméno, popravdě. Zatím jsem ho neviděla, ale snad s nim bude aspoň trochu sranda. Tedy - rozhodně větší než na hodinách biologie, protože náš třídní Willard nám řekl, že když jsme loni konečně skončili geologii (o které jsme se stejně učili jen o složení meteoritů a jejich významu), tak letos začneme pavoukovce. To bude nuda...
4.září 2007 - úterý
Překvapením ve škole stále není konec. Včera odpoledne si náš dlouhodobý tělocvikář, přezdívaný Kold, přivodil nějaký úraz. Nechtěli nám prozradit, co se stalo, ale kolují zvěsti, že si zase hrál s tím svým nožem a omylem si uřízl kus ruky. Popravdě, nikoho mu není líto, jeho hodiny byly děsivé. Prý se možná už vůbec nevrátí a dostaneme jiného učitele. Zástupce ředitele, Nishimura, si na tohle místo už dlouho brousí zuby, ale pochybuji, že ho dostane.
První hodina informatiky byla rozhodně zajímavá: dozvěděli jsme se, že v několika příštích měsících bude náplní těchto hodin naučit se nabourat do systému Pentagonu. Ovšem zatím prý budeme zkoušet pouze nějaké menší firmy. Konečně se budeme ve škole učit něco, co se nám může v životě hodit!
Odpoledne jsme se dozvěděli, že Boaz opět utekl Proto-Nephilim (začínám mít podezření, že ho snad pouští naschvál) a pokousal Larsona. Celkem smůla, sotva se mu zahojila zranění, která utrpěl minulý týden při potyčce s Tonym. Nikdo netuší, kvůli čemu se prali, ale jak je znám, byla to zas nějaká blbost, minulý měsíc se porvali jen kvůli tomu, že se nemohli shodnout na tom, kdo je blonďatější...
5.září 2007 - středa
Ve škole byl dnes celkem klid (pokud nepočítám, že školníku Winstonovi zase došel čaj a běhal kolem jako šílený, dokud několik učitelů společnými silami nezavřeli do ledničky, aby trochu zchladnul - loni se to stávalo pořád a ani letos se to asi nezmění), ovšem to nám vynahradila starostka Natla, která vypustila do města nějakou svojí novou příšeru, nejvíce připomínající nosorožce bez kůže, vrhající firebally. Následně bylo nutno evakuovat téměř polovinu obyvatel města. Nikdo ale netušil, kam, takže nakonec všichni zalezli do strahovské pevnosti, odkud nás ale po necelé hodině vyhodil Karel s tím, že opět spřádá plány na ovládnutí světa a opravdu nepotřebuje, aby ho nějací hloupí smrtelníci vyrušovali. Příšera stále ještě běhala po městě, takže jsme spolu s několika dalšími lidmi a zvířaty zatím zašli do Café Metro na šálek čaje (potkali jsme tam i mírně prochladlého, ovšem již spokojeného Winstona), přestože většina ostatních se rozhodla zajít do Le Serpent Rouge, nejspíš proto, že se objevily zvěsti, že Mlle Carvier tam hodlá předvádět striptýz. Myslím, že je téměř jisté, že Von Croy se tam podívat šel... Každopádně po pár hodinách se nosorožec někam ztratil. Podezírám kuchařky ze školní jídelny, nebylo by to poprvé, co by se žákům některý z Natliných mazlíčků ocitl na talíři.

Co nového o TR:U

2. února 2008 v 0:03 Tomb Raider 8
Nějaké to info... hm, možná toho bude víc, ale zaujaly mě hlavně 3 věci: Ukládání kdekoli, jako ve starších dílech (radujme se!!!), žádné ikonky vyskakující, aby vám prozradili, co máte udělat... A ta třetí věc? Crot Manor na tom bude podle všeho špatně - vyhoří. Zdá se tedy, že Lara nebude mít klid ani doma...
Co ještě nového? Objevila se naprostá hromada fotografií, které si tvůrci pořídili pro inspiraci (a ne malou) při tvorbě prostředí. Je jich opravdu hodně, takže vyberu jen nějaké a dám je do galerie, aby jste si udělali představu. Ovšem také se můžete podívat přímo na tombraiderchronicles.com, kde je najdete všechny (věřte, že je budete prohlížet dlouho...). Také se vyrojilo několik nových extra nádherných screenshotů, z nichž jeden můžete vidět pod tímto článkem (všimněte si toho světla, těch rostlin, toho deště - prostě té úžasné atmosféry!)
A teď ještě jedna věc, která by pro všechny nedočkavé fanoušky mohla být dosti potěšující: Na www.tombraiderforums.com je téma, kde můžete vyslovit (tedy napsat) své dotazy ohledně Underworldu a pokud budou schváleny... hm, nevím kým, ale někdo je pak asi nějak roztřídí... každopádně asi ty logické a užitečné dotazy se dostanou přímo ke Crystal Dynamics, kde (doufejme :D) zodpovědí a možná tak dostanete odpověď na otázky, které vám nedají spát ;-) Je samozřejmostí napsat je anglicky, jak tušíte. Své dotazy tam můžete psát do poloviny února.

Snad už teď bude víc času...

1. února 2008 v 22:26 Blog
Nadpis mluví za vše, teď už snad budu mít víc času, i když nic neslibuji. Minimálně by tu neměly už být tak veliké pauzy.
Prozatím jsem doplnila něco málo k Podobám Lary Croft a jeden obrázek i k článku Kdo je Lara Croft. Nezapomeňte, pokud budete mít u tohoto článku jakýkoli nový nápad, neváhejte napsat do komentářů, velmi to uvítám.