Říjen 2008

Dojmy z dema

31. října 2008 v 23:17 Tomb Raider 8
Dnes se tedy dočkali i ti, co se rozhodli hrát TR:U na počítači - mohli si proběhnout část levelu v Thajsku. Já s potěšením zjistila, že nemusím nic upravovat, aby se hra rozjela. Sice se to sem tam cukne (nejvíce z mně neznámého důvodu v cutscénách), ale jinak je to v pohodě.
V prvé řadě musím říci, že to vážně vypadá dobře. Možná ne tak úžasné, skvělé, dokonalé, jako se to nejdřív zdálo, když o tom básnili, ale přesto je grafika více než ucházjící. Alespoň to takhle spíše lidé na PC rozjedou :)
Jó, ovládání, to už je horší. Znovu jsem si navykla na tradiční, pouze s klávesnicí, a tak mě náhle myš nějak hrozně nevyhovovala. Kamera mi neuvěřitelně létala, což mi někdy dosti znemožňovalo orientaci, především to ale byl problém při boji. Během bitky s tygry jsem prostě střílela, skákala a kopala, až jsem se na chvíli zastavila a zjistila, že už jsou mrtví :-P Nicméně není to ovládání tak příšerné, že by se to nedalo hrát, jde si zvyknout. Čímž se problém nevyřeší, ale už to není tak moc na hráčovu psychiku :-P
Možná bych se měla zmínit i o Lařiných pohybech. Motion capture jde poznat, vypadá to tak nějak lépe, přestože přechody mezi jednotlivými pohyby ještě sem tam vázly, objevily se i různé menší bugy, ale o tom se rozepisovat nebudu, na YouTube je možno nalézt videa s některými opravdu šílenými bugy, které ovšem dotyčný zjevně záměrně vyhledával, že se mu něco takového povedlo... a nebo měl prostě smůlu. Jinak co se týče Lařiných dovedností, jsem ráda, že tentokrát hák nejdříve vytřelí a pak se teprve zhoupne - je to logičtější a zamezí to případným pádům do hlubin :D
Co se týče Lary samotné, zdaleka není dokonalá, přesto jsem ale s jejím vzhledem mnohem spokojenější než v TR:L. Pokud se během hry zastavíte a kouknete na ni, zjistíte, že mění i výraz obličeje, přičemž v některých okamžicích vypadá mírně strašidelně. Možná to bylo jen osvětlením, ale zdálo se, že má příšerně vytřeštěné oči :D A také má vrásky, které mi na ni prostě nesedí (vím, už není nejmladší, ale tohle vypadá... divně).
A teď se konečně dostávám k hraní samotnému, totiž jestli bylo těžké demem se prokousat. Opět musím porovnat s Legendem - je to mnohem lepší. A snad i lepší než Anniversary, i když to jsem hrála jen jednou a nějak mě moc nezaujalo (trapná napodobenina nepřekonatelného originálu :-P ). Běhání po levelu již není tak lineární, jde si dokonce vybrat i kudy že se na dané místo dostaneme (nepředstavujte si teď začátek Coastal Village v TR3, tak rozsáhlé to zase není) a tak nějak máme konečně pocit, že si také o něčem můžeme rozhodnout sami. Jediné puzzle, které se v demu vyskytlo, bylo vlastně úplně jednoduché, ovšem až poté, co jsem se zorientovala (a poté, co jsem zjistila, jak se vytahuje tyč z díry :-P ). Pro vaši představu: Nevyužívala jsem žádné z nápověd, s nimi by to asi bylo primitivní. Rozhodně jsem se nikde nezasekla, ale nešlo to ani sprintem kupředu jako v TR:L. I když tam tedy byly dlouhé, tak nějak zbytečné úseky mezi skalami, kterými se vážně jen probíhalo - ty bych oželela.

Musím tedy říci, že toto demo mě potěšilo. Rozhodně má své mouchy a rozhodně nepředčí mé oblíbené (starší) díly, ale řekla bych, že pro CD je to zatím krok správným směrem. Těch kroků ještě ovšem budou muset udělat mnoho, takže snad neusnou s očekávaným úspěchem TR:U na vavřínech. Doufám jen, že mě zaujme i plná hra, to místy dosti bláznivé ovládání a semtam až příliš šplhání po římsách by totiž časem mohlo unavit. Abych to zkrátila - od CD dle mého názoru zatím to nejlepší, ještě ale mají mnoho co dohánět.

Demo na PC... v pátek...

28. října 2008 v 11:30 Tomb Raider 8
Zatímco vlastníci XBoxu 360 již touto dobou běhají s Larou po Thajsku, ti, kteří čekali na PC demo si ještě mohou přispat. Vyskytly se nějaké problémy a tak se dema dočkáme až v pátek. Pro mnoho lidí velké zklamání, když bylo původně ohlášeno, že vyjde zároveň s tím na XBox. Útěchou nám může být, že jsou to "jen" tři dny navíc... a že vlastníci PS3 se například dema nedočkají vůbec. Pro ty, co se nemohou dočkat, se jistě objeví mnoho informací, screenů a videí od vlastníků výše zmíněné konzole od Microsoftu...

Varování

26. října 2008 v 14:53 Básničky
Zase po dlouhé době nějaká jakási báseň, tentokrát vcelku krátká. Ze začátku jsem jen tak něco psala, až pak mě napadlo, že bych to mohla pojmout jako varování pro ty, co by snad chtěli někomu vlézt do hrobky (že, Laro? :-P )

Varování


Zchátralá věkem,
tajemná.
Zarůstá mechem,
ztracená.
Ten kdo ji uzří,
půjde ku
hrozbě, co střeží
mou hrobku.

Kdo se jenom odváží
setkat se s mojí stráží,
kdo naruší spánek můj...
bůh při něm stůj.

Ten kdo by prošel
se štěstím,
děsivý úděl
mu věstím.
Můj dech je síra,
dotyk jed.
Tvůj život svírám
právě teď.

Kdo bláhově chtěl jít dál,
toho jsem svou ranou skál.
Chceš-li vstoupit, blázne, též...
vstříc smrti jdeš.

Demo v úterý

25. října 2008 v 17:25 Tomb Raider 8
Demo k Underworldu se dočkáme v úterý! Bude se jednat o část Thajska. A... to je vlastně všechno, co jsem chtěla říct XD


Muhaha, a mimochodem, dnešním dnem je mi osmnáct, požaduji, abyste mi všichni prokazovali náležitou úctu a vykali mi! Hm... tak ne, no... Jsem mimo... :-P

Amanda - concept art

22. října 2008 v 16:41 Tomb Raider 8
Je to malé a v mizerné kvalitě, ovšem poprvé, co máme jakýsi viditelný důkaz Amandy v TR:U - concept art. Je pravdou, že moc se nezměnila (podle toho, co můžu při této kvalitě posoudit), ale odchylky by tu byly. Nicméně, můžete se kouknout:

TR:U - co zatím víme o ději

16. října 2008 v 21:27 Tomb Raider 8

Vydání TR:Underworld se kvapem blíží a ti, kteří nejsou schopni ubránit se spoilerům (tak jako já), jistě již o této hře mnohé zjistili. Chtěla bych se tedy nyní soustředit na děj - začátek víceméně známe a díky seznamu cutscén i víme, jak jdou levely za sebou... no, napíšu sem, co je již známo, přestože to možná budou někde tak napůl spekulace. Kdo nechce přijít o překvapení, ať si to nečte ;-)


Můj názor (TR7)

12. října 2008 v 21:36 Tomb Raider 7


Ty, co mě alespoň trochu znají, jistě nepřekvapí, že Legend nepatří k mým zrovna oblíbeným Tomb Raiderům. Ale všude se dá najít něco dobrého a proto se pokusím (zdůrazňuji: pokusím) na tento díl pouze nenadávat. Uvidíme...